مانیتور استوک

واردات مانیتور استوک

واردات مانیتور استوک

حتما تا به حال کلمه کارکرده، دست دوم،ریفر یا استوک وارداتی را درگفتگو با فروشندگان، واردکنندگان و یا توزیع کنندگان قطعات کامپیوتری شنیده اید. چنانچه قصد خرید یا تعویض قطعات استوک وارداتی و بطور خاص مانیتور یا همان نمایشگر را دارید؛ با مطالعه این نوشتار اطلاعات جامع و مفیدی را کسب خواهید کرد.

استوک وارداتی به چه معناست؟

در اصطلاح عامیانه به هر کالای غیر نو با هر شرایطی استوک (Stock) می گویند. این قطعات و محصولات (برای نمونه: لپ تاپ، کیس یا مانیتور) می‌توانند تعمیری یا کارکرده باشند که از طریق واردکنندگان از کشورهای اروپایی یا حوزه خلیج فارس به کشور ما و به دست فروشندگان مربوطه رسیده باشند. بنابراین بطور کلی کالای استوک نو نیست اما ممکن است شرایط ظاهری آن مناسب باشد.

مانیتورها (نمایشگر) های وارداتی استوک میتواند از برند های مختلف آسیایی، اروپایی یا حتی آمریکایی باشند که سالها کارکرده باشند یا تنها مدت کمی در دست مصرف کننده بوده اند اما پس از تعمیرات اساسی، افزایش کیفیت نمایش به عنوان کالای استوک وارد بازار کشور شوند.

چرا مانیتورهای استوک وارداتی از نظر ظاهری تمیز و خوب هستند؟

جالب است بدانید در اغلب شرکتهای خصوصی و دولتی در اروپا و آمریکا ، پس از گذشت یک بازه زمانی مشخص و بنا بر رعایت استانداردها بسیاری از قطعات و تجهیزات کامپیوتری از جمله مانیتور(نمایشگر) کنار گذاشته میشوند و محصولات مرتبط با کیفیت بهتر جایگزین میشوند. در بسیاری از موارد این مانیتورها بعلت نگهداری مناسب و تمیزی همچنان از نظر ظاهری سالم و قابل استفاده میباشند. پس قطعه استوک الزاما به معنای مستهلک و ظاهر کارکرده نیست. همچنین قطعه استوک وارداتی قبلا ورود مجدد به بازار معمولا مورد تعمیر و بازسازی قرار میگیرد.

 

طول عمر مانیتورهای استوک وارداتی چقدر است؟

هیچ فروشنده یا واردکننده ای نمیتواند بطور قطع عمر مانیتورهای استوک وارداتی را تخمین بزند.  بیش ترین خرابی نمایشگرها از برد تغذیه آن ها می باشد که آن هم بستگی به کیفیت و طول عمر خازن های بکار رفته در آنها دارد. در صورتی که پنل یا همان صفحه نمایش مانیتور دچار آبخوردگی، ضربه یا … شود، نمایشگر دیگر ارزش تعمیراتی ندارد؛ این نکته در مورد مانیتورهای استوک یا نو فرقی ندارد.  اما اگر خرابی مرتبط با مدار تغذیه باشد میتوان با تعویض خازن ها به مانیتورهای استوک عمر دوباره بخشید.

 

 

چرا مانیتور استوک وارداتی خریدار دارد؟

اولین و بهترین دلیل استقبال مصرف کنندگان از نمایشگرهای استوک وارداتی را، قیمت مناسب در کنار کیفیت قابل انتظار میتوان نام برد. کمبود قطعات در ایران و افزایش چند برابری نرخ ارز برای خرید و ورود کالاهای نو به بازار تجهیزات کامپیوتری، واردکنندگان و فروشندگان را ترغیب کرد تا با واردکردن این نوع محصولات هم بازار فروش خود را حفظ کنند هم رضایت مشتریان را برای خود به ارمغان بیاورند.

 

پرفروش ترین برندهای مانیتور استوک چه شرکت هایی هستند؟

از برندهای پرفروش بازار ایران می توان به Dell, Hp, Acer, Lenovo اشاره کرد. البته برندهای دیگری مانند   viewsonic نیز وجود دارند که استقبال مشتریان از آنها کمتر می باشد.

 

واردات مانیتور استوک

 مزایا و معایب مانیتورهای استوک وارداتی

در این قسمت بطور خلاصه به مهم ترین مزایا و معایب در مورد خرید و استفاده از مانیتورهای استوک وارداتی اشاره خواهیم کرد.

  • ازآنجایی که کلمه استوک لزوما به معنای مستهلک شده نمیباشد و با توجه به سرویس ها و تعمیراتی که معمولا در مورد افزایش طول عمر مفید این محصول بکار گرفته میشود میتوان گفت به عنوان مصرف کننده احتمال اینکه بتوانید بعد از خرید یک مانیتور استوک وارداتی سالهای زیادی از آن استفاده کنید بالا میباشد.
  • شما میتوانید با مطالعه تاریخچه شرکت سازنده مانیتورهای استوک وارداتی از کیفیت قطعات ساخته شده در این محصول اطمینان بیشتری کسب کنید و آن را با کیفیت برند های سازنده مانیتورهای داخلی مقایسه کنید.
  • با توجه به اینکه مانیتورهای استوک وارداتی، کارکرده میباشند در صورتی که شما صاحب صنعت هستید این یک مزیت برای شما محسوب خواهد شد تا از خرید مانیتورهای نو وارداتی که با قیمت ارز بالاتری خریداری شده اند، فاکتور مدیریت هزینه را به خوبی رعایت کنید و در بودجه شرکت صرفه جویی را اعمال کنید.
  • همانطور که میدانید مانیتورهای وارداتی کارکرده ممکن است از نظر کیفیت صفحه نمایش، اندازه و یا سایر استانداردهای کیفی در مقایسه با مانیتورهای موجود در بازار در سطح پایین تری قرارداشته باشند چرا که سال تولید و ساخت آنها به سالهای قبل تر برمیگردد. گاها این مورد در نگاه اول برای خریداران زیاد خوشایند به نظر نمیرسد. اغلب مشتریان نمی‌خواهند در سال 2021 از یک نمایشگر متعلق به سال 2016 استفاده کنند.
  • نداشتن خدمات پس از فروش یا همان گرانتی تعویض و تعمیر از دیگری معایبی است که در مورد مانیتورهای استوک وارداتی در نظرسنجی مشتریان اعلام میشود. در مورد نمایشگرهای وارداتی استوک خبری از آپدیت، قابلیت های امنیتی، درایور یا حتی یدکی قطعات وجود ندارد و فرشنده هیچ ضمانتی حتی بصورت کوتاه مدت برای شما نخواهد داشت.
  • گاهی مشتریان در خرید نمایشگرهای استوک وارداتی بواسطه عوامل متعدد و نبود یک مرجع قابل اطمینان با پرداخت هزینه زیاد متضرر میشوند چرا که از نمونه های مشابه قیمت بالاتری رو فقط و فقط بعلت برچسب خارجی بودن پرداخت میکنند. پس باید این نکته را در نظر داشته باشید که با مقایسه محصولات مشابه و تعیین اهداف خرید به سراغ بهترین گزینه بروید و از هدرفتن بودجه خرید خود جلوگیری کنید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *