اخبار, کامپیوتر استوک

چگونه یک کامپیوتر دست دوم بخریم؟

چگونه یک کامپیوتر دست دوم بخریم؟

خرید کامپیوتر دست دوم ( کامپیوتر استوک ) یک راه عالی برای صرفه جویی در هزینه است، اما نکات زیادی وجود دارد که در اینجا به آن ها اشاره می کنیم:

منبع مناسب را پیدا کنید و تحقیق خود را انجام دهید:

بسیاری از فروشندگان آنلاین کامپیوتر دست دوم یا رایانه های مرمت شده را ارائه می دهند ، اگرچه می توانند با ضمانت همراه باشند و همچنین ممکن است شامل لوازم جانبی نیز باشند.

می توانید به این فروشندگان نگاهی بیندازید تا ببینید چه چیزی در دسترس است و قیمت ها را با یکدیگر مقایسه کنید، اما خیلی سریع تصمیم نگیرید

چند ساله خیلی قدیمی است؟

این کمک می کند تا با نگاه کردن به سن رایانه شخصی مورد استفاده، جستجوی خود را محدود کنید. سن بر بسیاری از ویژگی های مهم ذکر شده در زیر تأثیر می گذارد، بنابراین هنگام فیلتر کردن گزینه ها، یک گزینه خوب پیدا می شود.

عموماً کامپیوتر دست دوم را  که سه ساله یا جدیدتر باشند را هدف بگیرید. رایانه ای که بیش از سه تا 5 سال عمر داشته باشد احتمالاً کند ، بیش از حد فرسوده و بیش از حد منسوخ شده است، مهم نیست که چقدر پول پس انداز کنید.

وقتی رایانه ها بیش از چند سال عمر می کنند، مشکلات پیدا می شوند. اول، سالها گرد و غبار در قطعات و سیستم فن ایجاد شده است، که مشکلات نگهداری بعدی را تهدید می کند.

سپس باید عمر باتری را نیز برای لپ تاپ در نظر بگیرید. اگر یک لپ تاپ سه ساله یا بیشتر باشد، احتمالاً باتری آن چیزی نیست که قبلاً بوده و اگر با لپ تاپ ضعیف رفتار یود، باتری آن می تواند بسیار بد باشد.

اگر در حال خرید لپ تاپ هستید، در مورد ماندگاری باتری بسیار مراقب باشید و برای باتری جدید بودجه ذخیره کنید. یک لپ تاپ که چند ساله است واجب است باتری آن بروز شود. با این حال، برخی از لپ تاپ ها گزینه جایگزینی باتری را ندارند و اگر چند ساله باشند، لپ تاپ های ضعیف از نظر باتری هستند.

 

ویژگی هایی که باید به دنبال آن باشید

  • رم کافی:

RAM باید به طور منظم به روز شود، به این معنی که یک کامپیوتر دست دوم احتمالاً رم کمتری نسبت به رایانه های جدید خواهد داشت. بعنوان مرجع، تقریباً 8 گیگابایت برای تقریباً کلیه فعالیتها کافی است. رایانه های شخصی جدید و رایانه های قوی تر دارای 16 گیگابایت رم یا 32 گیگابایت هستند.

  • CPU که می توانید با آن زندگی کنید:

سرعت پردازنده، تقریباً مانند RAM است، همه چیز در مورد آنچه می توانید با آن زندگی کنید، است. همه چیز برابر است مگر اینکه ما در مورد اختلاف 1 تا 2 گیگاهرتز  صحبت کنیم، به احتمال زیاد شما برای فعالیت های روزمره تفاوت زیادی نمی بینید.

اکثر کاربران از یک Dual راضی خواهند بود، اما اگر خواستار برنامه هایی مانند فتوشاپ یا بازی های ویدئویی را هستید، Quad بهتر است.

  • پورت / اتصالات سازگار:

ممکن است چالش برانگیز باشد، اما باید یک کامپیوتر مورد استفاده را پیدا کنید که تمام درگاه های لازم برای سایر دستگاه های شما را داشته باشد. این موارد شامل HDMI، USB و DVI است.

نوع استاندارد نیز مهم است. یک دستگاه USB 3.0 با درگاه USB 2.0 کار خواهد کرد، اما همه ویژگی ها ممکن است در دسترس نباشند.

اکنون که USB C رایج تر شده است، حتماً بدانید که آیا نیاز به اتصال USB C دارید؟ ممکن است پیدا کردن این موارد در کامپیوتر دست دوم ( کامپیوتر استوک ) چالش برانگیز باشد.

  • وضوح تصویر:

وضوح تصویر 1080p یا بالاتر ترجیحا بهتر است، اما اگر لپ تاپ بیش از سه سال عمر داشته باشد، حتماً باید با 1600 * 900 یا 1366 * 768 ارتباط برقرار کنید. ما توصیه نمی کنیم پایین تر از آن بروید. اگر سیستم رایانه شخصی است، می توانید مانیتور مورد نظر خود را خریداری کنید، تا زمانی که با درگاه های دسک تاپ سازگار باشد. ما صفحه نمایش 22 اینچی و 1080p را حداقل پیشنهاد می کنیم.

  • درباره گرافیک:

کارتهای گرافیک یکپارچه ای ساخته شده اند که نمی توان آنها را تعویض کرد، در حالی که کارتهای اختصاصی را می توان جداگانه حذف و به روز کرد.

اگر PC برای بازی می خواهید، یک مدل با کارت گرافیک اختصاصی انتخاب کنید.

 

  • تمیزی و براقی:

شما می خواهید از کامپیوتر های استوک که دارای خراش و یا فرورفتگی دوری کنید. این نشانه عمر و نگه داری ضعیف است و می تواند به کمترین مشکلاتی که هنوز آشکار نشده اند اشاره کند.

از شخصی که به اندازه کافی برای تمیز کردن و نگهداری رایانه شخصی وقت میگذارد خرید کنید، به خصوص وقتی که سعی در فروش آن دارند.

کامپیوتر دست دوم

تست رایانه های شخصی:

اگر از یک بازار آنلاین مانند آمازون خریداری می کنید، ممکن است نتوانید قبل از خرید یک کامپیوتر را امتحان کنید. اما در صورت امکان، این یک ایده بسیار خوب است.

اگر می توانید کامپیوتر دست دومی ( کامپیوتر استوک ) که میخواهید را به صورت حضوری مشاهده کنید، کیت تست با خود به همراه داشته باشید که شامل کابل های اتصال به درگاه های مورد نیاز، دیسک درایو، یک فلش مموری و سایر موارد مورد نیاز شماست.

درگاه ها را بازرسی و آزمایش کنید، برخی از داده ها را بارگیری و بارگذاری کنید. به طور کلی اطمینان حاصل کنید که همه چیز در حالت کار است و هیچ شگفتی پنهانی در انتظار شما نیست.

 

علائم هشدار دهنده برای یک معامله بد:

اجزای شکسته :  مگر اینکه شما در حال خرید رایانه شخصی هستید که قصد دارید آن را برای قطعات مورد نیاز خود از بین ببرید، اجزای شکسته نشانه بدی هستند.

Overclocking :

این یک استراتژی متداول در بین فروشندگان آنلاین است. آنها پردازنده را بیش از حد اورکلاک می کنند تا بتوانند اعلام کنند که سرعت آن بالاست. از این معاملات دوری کنید.

اصل نبودن قطعات :

شما نیاز به کتابچه راهنمای اصلی، اطلاعات گارانتی، شماره شناسه رایانه و دیسک های نصب دارید. این موارد هنگام بروزرسانی سیستم عامل و سایر کارهای آینده یا تعمیرات بسیار مهم است.

نظرات:

نگاهی به فروشگاه بیندازید و قبل از کلیک بر روی دکمه های خرید، کامنت ها را بخوانید.

 

تنظیم مجدد رایانه و پاک کردن داده ها:

در حالت ایده آل، یک کامپیوتر دست دوم ( کامپیوتر استوک ) کاملاً از تمام داده ها پاک می شود و هنگام خرید آن را مجدداً تنظی می کنند. اگر از یک مرمت کننده مجوز دار خریداری می کنید، این مسئله معمولاً مشکلی ندارد.

اما اگر از شخص ثالث تأیید نشده خریداری می کنید، پاک کردن کامل داده ها و تنظیم مجدد ایده خوبی است، حتی اگر به نظر می رسد سیستم قبلاً پاک شده است.

خریداران باید این کار را انجام دهند زیرا ممکن است صاحبان قبلی سعی در نصب Keylogger های مخفی یا بدافزار به عنوان یک اقدام هک کردن داشته باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *