اخبار

آموزش استخراج ارز چیا به همراه تجهیزات مورد نیاز

آموزش استخراج ارز چیا به همراه تجهیزات

ارز چیا چیست؟

با گسترش تکنولوژی کمتر کسی است که نام ارزهای دیجیتال را نشنیده باشد. تا سال های قبل حتی تصور ارز به صورت دیجیتالی امری غیرقابل قبول و شاید خنده دار بود. ولی امروزه رمز ارزها جایگاه ویژه ای در زندگی مردم پیدا کرده اند. خرید و فروش ارزها و همچنین استخراج آن ها از مواردی است که نظر سرمایه گذاران و کاربران زیادی را به سوی خود جلب کرده است. یکی دیگر از این ارزهای دیجیتال محبوب در میان کاربران ارز چیا CHIA  نام دارد. این ارز دارای ویژگی های زیادی است که می تواند به عنوان رقیبی برای پرطرفدارترین رمز ارزها مانند اتریوم و بیت کوین باشد. شبکه این ارز دیجیتال با برنامه نویسی اختصاصی به نام چیا‌لیسپ (Chialisp) به وجود آمده است که در حقیقت همان زبان برنامه نویسی است که در بیت کوین  مورد استفاده قرار گرفته است. در این مقاله در ارتباط با این ارز و نحوه آموزش استخراج ارز چیا صحبت خواهیم کرد.

این ارز معاملات خود را از سال 2021 شروع کرده و  مدعی سازگار و دوستدار با محیط زیست است. ارز چیا در بستری از شبکه Chain network  فعالیت می کند و با عنوان گزینه سبز در تبلیغات خود را معرفی می کند. سال 2017  این شبکه به وسیله شخصی به نام  برام کوهن (Bram Cohen)  که در حقیقت موسس بیت تورنت (BitTorrent) نیز هست پایه گذاری شد.

روند عملکرد استخراج ارز چیا چگونه است؟

استخراج ارزهای دیجیتال پرطرفدار مانند بیت کوین و اتریوم با استفاده از دستگاه هایی با نام ماینر صورت می گیرد. ماینرها مصرف انرژی و برق بسیار بالایی دارند و کاربران و عموم مردم  توانایی استخراج کافی این ارزها را ندارند. به عبارتی دیگر استخراج این ارزها نیازمند تجهیزات سخت افزاری بسیار قوی و زیادی  است، بنابراین برای هر شخصی مقرون به صرفه نخواهد بود. تنها برخی از سازمان ها و یا نهادهایی با قابلیت های سخت افزاری بالا و همچنین توانایی مصرف برق بالا قادر به استخراج این ارزها هستند.

بنابراین بسیاری از کاربران به سوی سایر ارزها روی آورده اند تا بتوانند با امکاناتی کمتر به استخراج رمز ارزها بپردازند.  استخراج رمز ارز چیا یکی از ارزهایی است که با کمترین هزینه و توسط هر شخص قابل  انجام است زیرا برای استخراج تنها به فضای خالی نیاز دارد. این ارز هر روز در حال رشد است و پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک به عنوان برترین ارزها در بازار رمز ارزها فعالیت کند.

تجهیزات  سخت افزاری لازم برای استخراج ارز چیا

همانطور که گفتیم برای استخراج انواع ارزهای دیجیتال تجهیزات قدرتمندی نیاز است.  مهمترین عاملی که سبب محبوبیت ارز چیا شده است تجهیزات ناچیز برای استخراج این رمز ارز است. شما با داشتن یک هارد دیسک می توانید اقدام به استخراج این ارز نمایید. به عنوان مثال شما با استفاده از هارد سیگیت 4 ترا و همچنین یک کیس  hp  نسل 6 به سادگی می توانید این کار را انجام دهید. سرورهای HP  دارای کیفیت بالا و همچنین دو پردازشگر و حداقل 16 گیگ رم هستند. این سرورها به دلیل قیمت مناسب گزینه ای بسیار مناسب برای استخراج ارز چیا هستند.  درحالیکه برای استخراج بیت کوین و اتریوم تجهیزات بسیار بیشتری برای استخراج مورد نیاز است.

تفاوت ارز چیا و بیت کوین در استخراج رمز ارز چیست؟

اگرچه بیت کوین محبوب ترین ارز دیجیتال در میان کاربران  است اما استخراج آن کار هر شخصی نیست. در ارزهای دیجیتال اتریوم و بیت کوین از الگوریتم اثبات کار یا به اصطلاح Pow   استفاده  اما در رمز ارز چیا از الگوریتم ذخیره سازی با نام Proof Of Space  استفاده می شود. در این الگوریتم به جای تکیه بر پردازشگرهای کامپیوتری و انجام معادلات پیچیده ریاضی از فضای ذخیره سازی یا همان هارد دیسک استفاده می شود. بنابراین واضح است انرژی و زمان کمتری را نیز صرف خواهد کرد و همچنین تجهیزات کمتری را نیاز خواهد داشت. بنابراین استخراج ارز چیا برای همه کاربران مقرون به صرفه تر خواهد بود.

آموزش استخراج ارز چیا به همراه تجهیزات

آموزش استخراج ارز چیا به همراه تجهیزات

نحوه استخراج ارز چیا چگونه است؟

همانطور که گفتیم برای استخراج ارز چیا به تجهیزات سخت افزاری مانند هارد و سرور نیاز است. که در ادامه در ارتباط با خرید این تجهیزات صحبت خواهیم کرد. پس از آن می بایست نرم افزارهای لازم را برای ماینینگ چیا و همچنین کیف پول چیا را نصب نمایید   و سپس هارد اس اس دی و هارد ذخیره سازی را به آن معرفی نمایید تا فرآیند تولید پلات ها آغاز شود. Ssd  پس از ساخت پلات ها، آن ها را در هارد دیسک ذخیره می کند .  هرچه میزان ظرفیت هارد شما بالاتر باشد سرعت استخراج ارز چیا نیز افزایش می یابد.

به بیانی دیگر و به صورت خلاصه تمامی فرآیند استخراج ارز چیا به دو قسمت تشکیل می شود. اولین مرحله ایجاد پلات است و مرحله دوم فارمینگ است. در مرحله اول یعنی پلات، فضای هارد دیسک پر  شده و پس از آن فضای هارد درایوی که در مرحله ایجاد پلات پر شده است برای استخراج این ارز دیجیتال استفاده می شود. به همین سادگی و با کمترین ابزار سخت افزاری می توانید این ارز را استخراج کنید.

آموزش استخراج ارز چیا به همراه تجهیزات

آموزش استخراج ارز چیا به همراه تجهیزات

کالای استوک برای استخراج ارز دیجیتال

همانطور که می دانید امروزه بازار ارزهای دیجیتال به شدت داغ است و هر روز بر کاربران و سرمایه گذاران در این حوزه افزوده می شود. با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی کشورمان  و قیمت بالای این تجهیزات شاید خرید هارد دیسک و سرور برای استخراج این ارز برای بسیاری از افراد مقدور نباشد. اما جای نگرانی وجود ندارد شما می توانید با خرید تجهیزات سخت افزاری مورد نیاز خود مانند هارد دیسک های استوک و سایر تجهیزات سخت افزاری استوک با قیمتی بسیار مناسب این تجهیزات را فراهم و به استخراج ارز چیا و یا سایر ارزها بپردازید. به عبارت دیگر خرید کالای استوک  برای استخراج ارز به دلیل مقرون به صرفه بودن بهترین گزینه در وضعیت فعلی به شمار می رود.

 خرید تجهیزات سخت افزاری استوک برای استخراج ارز دیجیتال

شما می توانید انواع تجهیزات مورد نیاز جهت استخراج انواع رمز ارزها از جمله استخراج ارز چیا مانند انواع کیس های نو و کارکرده، انواع هارد دیسک ها و لپ تاپ مختلف و سایر لوازم سخت افزاری را به صورت نو و استوک از فروشگاه ایرانیان لپ تاپ به قیمت مناسب خریداری نمایید. این فروشگاه ها با سالها تجربه در زمینه فروش قطعات سخت افزاری با کیفیت می تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *