لوازم جانبی

خرید موس گیمینگ اورجینال

روش های خرید موس گیمینگ اورجینال

به عنوان گیمر، خرید موس گیمینگ اورجینال برای شما چقدر اهمیت دارد؟ موس یکی از اصلی ترین ملزومات کامپیوتر محسوب می شود که کار کردن بدون آن تقریبا غیر ممکن خواهد بود. موس های معمولی برای انجام کارهای عادی با کامپیوتر مناسب هستند و اما موس گیمینگ چه تفاوتی با موس معمولی دارد؟  و اینکه در هنگام خرید موس گیمینگ اورجینال باید به چه چیز هایی دقت کنیم؟ در این مقاله قصد داریم ابتدا در مورد این صحبت کنیم که موس گیمینگ چیست؟ چه تفاوتی با موس های عادی دارد؟ آیا خرید این محصول از مراکزی که واردات مستقیم موس های اصل دارند مقرون به صرفه است یا خیر؟

موس گیمینگ چیست؟

موس گیمینگ (Gaming Mouse  ) با وجود اینکه از لحاظ ظاهری شبیه به موس های معمولی هست اما در موارد ریزی عملکردهای متفاوتی نسبت به نوع معمولی دارد که نشان دهنده حرفه ای تر بودن آن می باشد. به طور کلی به وسیله موس گیمینگ قادر به انجام کارهایی غیر از بازی نیز خواهید بود اما با موس های معمولی بازی کردن شاید کمی سخت باشد. این امر موجب می شود نسبت به خرید موس گیمینگ اورجینال راغب تر شوید. اما با این حال باید بدانید که قیمت این نوع موس ها گران تر از موس معمولی هستند پس اگر تمایل به خرید دارید باید کاملا مطمئن باشید که آن را نیاز دارید.

 

تفاوت موس گیمینگ با موس معمولی در چیست؟

موس های گیمینگ  جزو گرانترین موس ها به شمار می روند اما آیا هزینه کردن بابت خرید موس گیمینگ اورجینال ارزش دارد؟ معمولا این نوع ابزار در انجام برخی کارها بسیار سریعتر از نوع معمولی خود عمل می کند همچنین اگر ظاهر آن را با نوع معمولی مقایسه کنید متوجه وجود دکمه هایی در این ابزار خواهید شد.

موس های گیمینگ این قابلیت را دارند که می توان حساسیت آن را تنظیم کرد و این حساسیت با تعداد ( DPI ) قابل تنظیم است. بالا بودن مقدار DPI موجب می شود مکان نما روی صفحه مانیتور به همان اندازه وضوح بیشتری به تصویر دهد. به طور کلی در هنگام خرید موس گیمینگ اورجینال باید به میزان DPI دقت شود ( از 1000 به بالا باشد) چنین موس هایی برای اینکه کارایی خود را به خوبی نشان دهند نیاز به یک مانیتور با وضوح بالا دارند. موس هایی با DPl بالاتر به گیمر این قابلیت را می دهد تا حرکات را بسیار سریعتر انجام دهند اما موس با DPI کوچکتر باعث می شود حرکات کوچکتر را دقیق تر انجام دهد.

در هنگام خرید موس گیمینگ اورجینال باید به چه چیزهایی دقت شود؟

اگر سری به فروشگاه های عرضه لوازم کامپیوتر زده باشید شاهد انواع مختلف موس در طرح  اندازه متفاوت رو به رو می شوید در مورد موس گیمینگ ها هم این امر صادق است اما آیا همه آنها می توانند برای شما مناسب باشند؟ در هنگام خرید موس گیمینگ اورجینال باید چه چیزهایی را مد نظر قرار دهیم تا خریدی موفق داشته باشیم؟ در ادامه به برخی ویژگی هایی که حتما باید در نظر داشته باشید اشاره خواهیم کرد.

دارای بدنه ارگونومیک باشد

یک موس گیمینگ مناسب دارای بدنه ای ارگونومیک است یعنی بسیار خوش دست است و حتی اگر ساعت ها آن را در دست بگیرید احساس خستگی نخواهید کرد و کمترین فشار را روی انگشتان خود خواهید داشت. این نکته در هنگام بازی بسیار مهم است. همچنین دارای دکمه های متعدد باشد. این دکمه ها باعث می شود که شما راحت تر بتوانید بازی را کنترل کنید بدون اینکه نیاز باشد دست های خود را بیش از حد تکان دهید. موس های گیمینگ از نظر قرارگیری دست به سه دسته تقسیم می شوند:

  • Palm grip

استاندارد ترین حالت که در هنگام بازی می توانید موس گیمینگ را در دست بگیرید Palm grip است . در این وضعیت موس توسط کل کف دستان پوشش داده می شود در نتیجه برای خرید موس گیمینگ اورجینال بهتر است نوع بزرگ آن را انتخاب کنید.

  • Tip grip

در این حالت شرایط قرار گرفتن دست به این شکل خواهد بود. انگشتان روی دکمه های موس قرار دارد اما کف دست با بدنه موس کمی فاصله دارد. در این حالت انتخاب موس های کوچک بهترین گزینه است

  • Claw grip

تقریبا ترکیبی از دو روش ذکر شده قبلی می باشد انگشتان روی دکمه ها قرار دارد اما کف دست نیز روی موس قرار گرفته است. افراد بسیار کمی هستند که به این شیوه موس در دست می گیرند.

حال می توانید با توجه به شیوه در دست گرفتن موس، مناسب ترین را انتخاب و خریداری نمایید.

موس گیمینگ سیم دار یا وایرلس

نکته مهم دیگری که باید در هنگام خرید موس گیمینگ اورجینال توجه کنید بی سیم یا سیم دار بودن آن است مدل های مختلفی از موس های بی سیم و سیم دار وجود دارد. اینکه کدامیک بهتر باشد کاملا به سلیقه و سیستم شما مربوط است هر کدام مزایا و معایبی دارد. مثلا موس های سیم دار که بیشتر مناسب دستگاه کامپیوتر است کمی در حرکت محدودیت ایجاد می کند. اما موس های بی سیم نیز کند بودن میزان سرعت واکنش از معایب آن محسوب می شود همچنین در برخی مواقع ممکن است در حین بازی باتری تمام کند.

با این حال این به شما بستگی دارد که کدام نوع موس مناسب کار شما است.

دارای وزن مناسبی باشد

وزن موس را نیز باید مد نظر قرار دهید زیرا در جای خود اهمیت دارد. برخی از موس ها سبک و برخی دیگر سنگین هستند و این کاملا به انتخاب شما مربوط می شود که با کدام راحت تر کار می کنید. پیشنهاد ما به شما این است که در هنگام خرید ماوس گیمینگ اورجینال حتما آن را در دست بگیرید.

برای خرید موس گیمینگ حرفه ای به کجا مراجعه کنیم؟

برای خرید موس گیمینگ حرفه ای باید به فروشگاه ها و مراکز عرضه آن مراجعه کنید معمولا در این مرکز با تعداد زیادی موس با کیفیت ها مختلف رو به رو می شوید اما خرید از مرکزی که واردات مستقیم موس های اصل را نیز بر عهده دارد باعث می شود قیمت تمام شده برای شما بسیار به صرفه باشد زیرا واسطه ها و مبالغی که به عنوان سود به قیمت اصلی موس اضافه می شود حذف شده است. فروشگاه ایرانیان لپ تاپ با واردات مستقیم موس های اورجینال از برند های مختلف و تنوع کالا در زمینه های مختلف دیگر با خیال راحت، ارزان ترین اجناس را خریداری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *