اخبار

کارت گرافیک دسته دوم – نکات و و راهنمای خرید

کارت گرافیک دسته دوم

به تازگی خرید کارت گرافیک دسته دوم ، مد شده است. هنگام خرید کارت گرافیک دسته دوم  به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

مشخصات اصلی یک کارت گرافیک

عوامل موثر انتخاب کارت گرافیک

کارت گرافیک استوک وارداتی

قیمت کارت گرافیک ارزان

مراقب کارت گرافیک های دست دوم باشیم

تشخیص کارت گرافیک دست دوم + ویدیو آموزشی

مشخصات اصلی یک کارت گرافیک

 

سازندگان کارت گرافیک معمولاً محصولات خود را بر اساس قالب استانداردی نامگذاری می‌کنند که بدین صورت است:

 

Manufacturer+Family+GPU+Series+Memory Capacity

 

سازنده، برند، مدل پردازنده گرافیکی، سری، حجم حافظه ویدئویی

 

GIGABYTE GeForce RTX 2080 Ti GAMING OC 11GB GDDR6 برای نمونه :

 

البته ممکن است محصولات سازنده های مختلف دارای پیشوند و یا پسوندهای دیگری هم باشند و یا فاقد برخی بخشها باشند اما فرم استاندارد؛ معمولاً به همین شکل است.

 

 

عوامل موثر در انتخاب کارت گرافیک

 

چون از بازی‌کردن با کامپیوتر لذت می‌برید و خرید یک کارت گرافیک جدید می‌تواند این لذت را بیشتر کند. در حال حاضر، سری ۱۰ کارت‌های ان‌ویدیا (NVIDIA) و سری RX 400 ای‌ام‌دی (AMD) برترین کارت‌های گرافیکی موجود در بازار هستند که هر کدام طیف گسترده‌ای از محصولات را شامل می‌شوند. ما قصد داریم در این مطلب راهنمایی‌تان کنیم که بهترین کارت گرافیکی را انتخاب و بتوانید حسابی بازی کنید.

 

 

پله‌ اول: سخت‌افزار فعلی خود را چک کنید

 

کارت گرافیک قطعه‌ای است که یک‌تنه مسئولیت تامین خروجی تصویر کامپیوتر را بر عهده دارد. اگر کارت گرافیک خوب باشد، تصویر خوبی خواهید داشت؛ اما اگر ضعیف باشد مجبورید باقی عمرتان با تصویری سر و کله بزنید که اصلا روان پخش نمی‌شود. اما با وجود این که قدرت کارت گرافیک مهم است، به تنهایی نمی‌تواند تضمین‌کننده‌ی بهترین تجربه‌ی گرافیکی باشد.

به غیر از کارت گرافیک، پردازنده‌ی مرکزی (CPU) و حافظه‌ی اصلی (RAM) هم در عملکرد کامپیوترها تاثیرگذار هستند. به همین دلیل باید بدانید عمر قطعاتی که درون کامپیوترتان به کار رفته چقدر است و در چه کلاس عملکردی طبقه‌بندی می‌شوند.

 

 

پله دوم: منبع تغذیه یا همان پاور کامپیوترتان را چک کنید

 

کارت گرافیک قطعه‌ای است که به تنهایی تعیین می‌کند حداقل به چه منبع تغذیه‌ای نیاز دارید و از این جهت، ارزش و احترام خاصی را به خود معطوف می‌کند.

کارت‌های گرافیکی به دلیل این که یک کامپیوتر کامل را درون خود میزبانی می‌کنند و قدرت پردازشی‌شان چند ترافلاپس (TFLOPS) است، مصرف برق زیادی دارند. در دوره و زمانه‌ی فعلی، کمتر کارت گرافیکی را می‌توان پیدا کرد که به منبع تغذیه‌ای کمتر از ۳۰۰ وات نیاز داشته باشد.

منظورمان آن پاورهای چند صد وات بدون نام و نشانی که در بازار به قیمت‌های بسیار کم فروخته می‌شوند نیست. پاورها باید بتوانند برق مورد نیاز را به صورت پیوسته با بالاترین پایداری و کمترین ریپل ارائه دهند.

 

 

 

پله سوم: آن‌قدرها به خالی شدن جیب‌تان فکر نکنید!

 

همیشه کارت‌های گرافیکی را به سه دسته‌بندی کلی تقسیم می‌کنند: کارت‌های گرافیکی اقتصادی، کارت‌های میان‌رده و کارت‌های گرافیکی حرفه‌ای. با وجود این که این کارت‌ها از نظر قیمتی با یکدیگر فاصله‌ی زیادی دارند، در حالت منطقی باید حدود ۳۰ درصد از هزینه‌ی یک کامپیوتر کامل را به خود اختصاص دهند.

ترجیح این است که به کارت‌های اقتصادی فکر نکنید و حداقل یک کارت گرافیکی میان‌رده را نشانه بروید. کارت گرافیک دست دوم هم خوب است  چرا که در صورت خرید یک کارت گرافیکی معمولی نهایتا می‌توانید تا یکی – دو سال بازی‌ها را با کیفیت معمولی بازی کنید و بعد از آن دوباره نیاز به آپگرید کردن سیستم خواهید داشت.

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و معرفی کارت گرافیک دسته دوم و ارزان

 

برخی از این کارت های گرافیک با توجه به بودجه ای که کاربران صرف می کنند تولید می شوند. درست است که این کارت های گرافیک ارزان هستند اما هنوز قدرتمند هستند.

کارت های گرافیک زیر بسته به گیمی که می خواهید بازی کنید هنوز از جدیدترین بازی ها پشتیبانی می کند اما بهتر است قبل از خرید کارت های گرافیک مشخصات را با الزامات گیم مورد نظر خود مقایسه کنید.

 

 

کارت گرافیک Nvidia GTX 1060-3GB

 

Nvidia GTX 1060-3GB یک کارت گرافیک عالی و ارزان قیمت است که معماری مشابهی با نسخه ۶GB ش دارد. کارت گرافیک Nvidia GTX 1060-3GB در تمام بردها به خوبی کار می کند. از بعضی لحاظ این کارت گرافیک برخی از عملکردهای کارت گرافیک Nvidia GTX 980 را دارد.

 

 

کارت گرافیک AMD RX 580-4GB

 

AMD RX 580-4GB یکی دیگر از بهترین کارت های گرافیکی ارزانی است که امروز به شما معرفی خواهیم کرد. کارت گرافیک AMD RX 580-4GB مانند کارت گرافیک GTX 1060-6GB قدرتمند نیست اما نسبت به کارت گرافیک ۱۰۶۰-۳GB بهتر است و گزینه خوبی برای افرادی است که به دنبال کارت های گرافیک ارزان قیمت برای بازی هستند می باشد.

 

 

 

 

Nvidia GeForce GT 1030-2GB

 

Nvidia GeForce GT 1030-2GB ارزانترین کارت گرافیک موجود در لیست امروز ما است. این کارت گرافیک دارای پردازنده گرافیکی تک فنی است و تنها می تواند از برخی از گیم های عالی و قدرتمند پشتیبانی کند.

این کارت گرافیک دارای پروفیل کوچکی است و تنها ۳۰ وات انرژی مصرف می کند که برای بازی های کم قدرت مناسب است. متاسفانه بنچمارک UserBenchmark اطلاعاتی در مورد FPS این کارت گرافیک ارائه نمی دهد.

 

 

کارت گرافیک Nvidia GTX 1060-6GB

 

Nvidia GTX 1060-6GB یکی از بهترین کارت های گرافیک ارزان قیمت برای بازی است. این کارت گرافیک عملکرد عالی را نسبت به قیمتی که دارد ارائه می دهد.

شاید کارت گرافیک ۱۰۶۰ نسبت به بقیه کارت های گرافیک موجود در این لیست قیمت بالاتری داشته باشید اما به شما این اطمینان را می دهد که از جدیدترین بازی ها پشتیبانی می کند.

 

 

 

ریسک خرید کارت گرافیک دسته دوم چیست؟

 

بزرگ‌ترین ریسک هنگام خرید کارت گرافیک دست دوم ، خرید کارتی است که برای معدنکاوی یا ماینینگ استفاده شده است.

این گونه کارت‌ها اغلب چندین روز، چند هفته و یا حتی ماه‌ها با تمام توان استفاده می‌شوند.

استفاده‌ی مداوم از آن‌ها با تمام توان، با حجم بالای کار و گرما برابر است و می‌تواند به مدارهای جانبی صدمه بزند و در نتیجه کارت خیلی از زودتر از زمان مورد انتظار بسوزد. این وضعیت با عدم تهویه‌ی مناسب،‌ تشدید می‌شود؛ چون کاوشگران کارت‌های گرافیک بسیاری را در کوتاه‌ترین فواصل زمانی ممکن امتحان می‌کنند.

از خرید آن لاین کارت گرافیکی‌ که برای معدن کاوی استفاده شده است، بپرهیزید؛ زیرا هیچ راهی برای تشخیص اینکه چند مدت دیگر از کار می‌افتد، وجود ندارد.

با مراجعه به سایت ایرانیان لپ تاپ ، از بهترین کارت گرافیت های استوک و دست دوم با خبر شوید.

 

 

 

راه های تشخیص کارت گرافیک دست دوم از نو

 

1 به براکت کارت گرافیک توجه کنید. زمانی که کارت گرافیک توسط براکت به کیس با پیچ بسته میشه بالای براکت یک ردی ایجاد میشه که این رد نشونه دست دوم بودن کارت گرافیک هست.

 

 

2 به فن کارت گرافیک توجه کنید. وقتی کارت گرافیک استفاده میشه روی پره های فن خاک گرفته میشه که این خاک نشونه دست دوم بودن کارت گرافیک هست.

 

 

3به اسلات کارت گرافیک توجه کنید. زمانی که کارت گرافیک روی اسلات PCI قرار میگیره رد هایی روی اسلات ایجاد میشه که نشونه دست دوم بودن کارت گرافیک هست. البته این رو ذکر کنیم خیلی وقتا کارت گرافیک های آکبند هم امکان داره این خط ها رو به صورت ناچیز داشته باشند این به این معنی هست که کارت گرافیک یک بار در کمپانی اصلی تست شده و دلیل بر دست دوم بودن کارت گرافیک نیست.

 

 

4 به پورت های خروجی تصویر توجه کنید. زمانی که کابل مانیتور رو به این پورت ها متصل می کنیم در حاشیه اون ها خط هایی ایجاد میشه که این خط ها نشان دهنده  این است که کارت گرافیک دست دوم هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *