اخبار

چگونه یک لپ‌تاپ گیمینگ بخرید: راهنمایی برای ۲۰۲۰ (قسمت اول)

لپ تاپ گیمینگ

در حالی که کامپیوتر رومیزی در بین بسیاری از گیمرهای رایانه شخصی عالی است، اما گاهی اوقات فقط به چیزی کمی قابل حمل نیاز دارید. لپ تاپ گیمینگ ارزان یک دکل در حال حرکت است، با داشتن قدرت بازی در اندازه ای که می توانید با خود داشته باشید.

اما وقتی در حال خرید یک لپ تاپ بازی هستید، فقط به تیکه های آن آن نگاه نمی کنید. شما در حال مشاهده یک کامپیوتر کامل هستید، از جمله صفحه کلید داخلی و صفحه نمایش. در اینجا، ما تصمیماتی را که باید هنگام خرید لپ تاپ بازی اتخاذ کنید، توضیح می دهیم تا بتوانید بهترین لپ تاپ گیمینگ را برای نیازها و بودجه خود بدست آورید.

راهنمایی سریع:

  • یک GPU خوب بگیرید. اکثر بازی ها به GPU وابسته هستند و شما نمی توانید این موارد را در لپ تاپ ها ارتقا دهید. یک پردازنده گرافیکی خوب تضمین می کند که لپ تاپ شما برای چند سال بازی ها را با تنظیمات بالا انجام دهد
  • به فکر بروزرسانی آینده باشید. بسیاری از لپ تاپ های بازی به شما امکان می دهند حافظه و RAM خود را ارتقا دهید.
  • وضوح یا سرعت را انتخاب کنید. در حال حاضر سریعترین نمایشگرهای 144Hz فقط در وضوح تصویر1920×1080 آمده است، بنابراین صفحه نمایش 4K کندتر خواهد بود.
  • یک صفحه کلید خوب بگیرید. قطعا دلتان نمیخواهد بازی های خود را بر روی چیزی مضر یا سفت انجام دهید.
  • احتمالاً عمر باتری بد خواهد بود. تعداد کمی از لپ تاپ های گیمینگ 8 ساعت یا بیشتر با شارژ باتری کار می کنند و به هر حال شما نیاز به یک منبع تغذیه دارید تا بهترین عملکرد را داشته باشید.

به چه GPU نیاز دارید؟

 

در حالی که برخی از بازی ها از CPU استفاده می کنند، اکثر بازی ها GPU محور هستند، بنابراین این یکی از بزرگترین تصمیماتی است که هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ می گیرید. در حال حاضر، اکثر لپ تاپ های گیمینگ با GPU های Nvidia GeForce GTX یا RTX  به بازار می آیند.

جدیدترین کارتهای گرافیکی سری Nvidia کارتهای سری سوپر RTX 20 هستند که از جمله آنها می توان 2070 سوپر و 2080 سوپر را نام برد. در قسمت AMD، سری Radeon RX 5000M وجود دارد که شامل RX 5500M برای سیستم های بودجه، و RX 5600M و RX 5700M برای عملکرد بیشتر می باشد.

  • بازی با سطح پایین:

  • اگر نیازی به بازی در بالاترین تنظیمات ندارید، می توانید یک GTX 1650 یا RX 5500M بخرید، که به شما امکان می دهد بیشتر بازی ها را انجام دهید، البته با وجود تنظیمات خاموش. یک GTX 1660 Ti کمی قدرت بیشتری به شما می دهد، و ما فکر می کنیم که قابل توجه است و ارزش سرمایه گذاری را دارد. یک لپ تاپ با این کارت ها تقریبا 800 دلار (700 پوند) تا 1100 دلار (900 پوند) برای شما هزینه خواهد داشت.
  • بازی با سطح متوسط:

  • GeForce RTX 2060 Nvidia کارت گرافیک متوسط خوبی است که به شما امکان می دهد بیشتر بازی ها را در تنظیمات بالا انجام دهید. این حداقل استاندارد برای واقعیت مجازی در نظر گرفته می شود، بنابراین پایین ترین نرخ برای Oculus Rift یا HTC Vive است. در AMD، RX 5600M به اندازه یک مجری قوی نیست، اما کار را انجام می دهد.
  • VR و بالاترین تنظیمات:

RTX 2070 به شما این امکان را می دهد تنظیمات بازی را تا حد آخر زیاد کنید.

 

RTX 2080 یا RTX 2080 Ti قدرتمندترین کارتهای سری 20 هستند که وجود دارند و VR و جلوه های ویژه را نرم تر می کنند. این کارت هایی هستند که به شما امکان می دهند افکت هایی مانند Nvidia Gameworks را پمپاژ کنید.

لپ تاپ هایی مانند این می توانند در محدوده قیمت های بالا شروع شوند و بسته به نوع سایر مشخصات شما نیاز به بیش از 3،000 دلار (2700 پوند) دارید. اما با سری جدید RTX می توانید بازی های ویدئویی ray-traced را انجام داده و سرعت فریم را سریعتر دریافت کنید. حتی ممکن است RTX 2070 یا RTX 2080 برای بازی در 4K کافی باشد.

 

چه مشخصات دیگری را باید جستجو کنم؟

سی پی یو

در حالی که GPU مهم است، شما همچنین می خواهید در جستجوی یک CPU خوب، رم کافی و فضای ذخیره سازی زیادی باشید.

CPU :

بسته به بودجه تان، می توانید یک CPU بسیار قدرتمند Core i7 یا حتی یکی را که می توانید اورکلاک کنید مانند Intel Core i9 9980HK بگیرید. همچنین می توانید لپ تاپ هایی با CPU های دسک تاپ پیدا کنید. با این حال، اکثر بازی ها بیشتر از یک پردازنده گرافیکی (GPU) بهره می برند تا CPU، بنابراین قطعاً می توانید با پردازنده Core i5 کنار بیایید.

 

اگر چیزی قدیمی تر از جدیدترین نسخه Intel 10th Gen Core را دیدید (شماره های مدل با 10 شروع می شوند) که قدرت کمتری دارند، در نظر بگیرید که معمولاً CPU ها قابل ارتقا نیستند، بنابراین شما یک بار این انتخاب را انجام می دهید.

رم

 :RAM

بازی می تواند رم محور باشد و 8 گیگابایت رم چیزی است که ما برای کارهای متوسط توصیه می کنیم.

 

در صورت امکان، باید برای لپ تاپ گیمینگ ارزان به سراغ 16 گیگابایت رم بروید. لپ تاپ با سخت افزار GTX 1650 یا 1660 Ti معمولاً با 8 گیگابایت رم ارائه می شود. پس از رسیدن به GTX 2060 یا بالاتر، برخی از آنها با 16 گیگابایت رم همراه خواهند بود. اگر اکنون نمی توانید لپ تاپ خود را با 16 گیگابایت رم بدست آورید، در آینده نزدیک آن را ارتقا دهید. حافظه در بسیاری از لپ تاپ های بازی قابل ارتقا است.

حافظه :

هارد دیسک یا SSD؟ چرا هر دو نه؟ برخی از لپ تاپ های گیمینگ تنها با یک هارد دیسک (معمولاً 1 ترابایت) همراه خواهند بود، اما اکثر لپ تاپ های گیمینگ دارای یک SSD کوچک برای خدمت به عنوان یک درایو بوت هستند. دیدن یک SSD 128 گیگابایتی و HDT 1TB در کنار هم چیز غیر معمولی نیست. اگر می توانید SSD بزرگتری بدست آورید، زمان لودینگ کامپیوترتات خیلی کم می شود، اما کمی بیشتر برای شما هزینه دارد. اطمینان حاصل کنید که یک HDD سریعتر، 7200 دور در دقیقه بر خلاف یک HDD با کیفیت 4،400 دور در دقیقه بدست می آورید.

حافظه مانند RAM، اغلب در لپ تاپ گیمینگ ارزان قابل ارتقا است. بنابراین اگر به فضای بیشتری احتیاج دارید، می توانید به یک HDD 2TB یا بزرگتر ارتقا دهید.

2 نظر در “چگونه یک لپ‌تاپ گیمینگ بخرید: راهنمایی برای ۲۰۲۰ (قسمت اول)

  1. شاهین گفت:

    سلام میتونید یک لپ تاپ گیمینگ معرفی کنید

  2. شاهین گفت:

    یک لپ تاپ گیمینگ معرفی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *