اخبار

تفاوت لپ تاپ های گیمینگ با لپ تاپ های معمولی

تفاوت لپ تاپ های گیمینگ با لپ تاپ های معمولی :

لپ تاپ ها به طور گسترده ای به لپ تاپ گیمینگ ، معمولی و تجاری تقسیم می شوند. سپس لپ تاپ های  HD، لپ تاپ های 3D و موارد دیگر.

 

آیا از لپ تاپ های بازی مخصوصاً برای بازی استفاده می شود؟ اگر چنین است، آیا این بدان معنی است که ما برای همه نیازهای مربوط به کار های روزانه خود یک کامپیوتر معمولی می خواهیم؟ اینها سؤالاتی است که هر تازه وارد در حوزه محاسبات نیز می تواند در ذهن داشته باشد. لپ تاپ ها با وجود اینکه طبقه بندی شده مطابق با نیازها هستند، مشخصات مشترکی دارند. تنها تفاوت در این مشخصات مربوط به رتبه بندی آنها است.

لپ تاپ گیمینگ

در یک نگاه:

لپ تاپ های بازی دارای تمام ویژگی های مورد علاقه مانند رایانه های معمولی هستند، اما توانایی‌های عملکردی بیش از حد برای اولی مورد نیاز است .

 

کارت گرافیکی که بیشتر لپ‌تاپ ها دارند ، برای کارهای روزمره کار می‌کنند ؛ با این حال ، برای یک کامپیوتر گیمینگ ، داشتن یک کارت گرافیک عالی بسیار مهم است .

تعداد کمی از لپ‌تاپ‌ها شامل دو کارت گرافیک هستند که تجربه بازی را خیلی بهتر می کنند.

پردازشگرهای سرعت بالا برای لود شدن سریع بازی در لپ تاپ های گیمینگ ضروری است.

با این حال، برای یک لپ تاپ معمولی، یک پردازنده چهار هسته ای خیلی واجب نیست.

اندازه رم در لپ تاپ های گیمینگ معمولا روی بیشترین حد خودش قرار دارد. یک VRAM اختصاصی نیز در اکثر لپ تاپ ها وجود دارد، که کاملا به حافظه ویدیویی اختصاص دارد.

عمر و دوام باتری یک ویژگی اساسی برای یک کامپیوتر روزمره است. اما، این انتخاب در رابطه با لپ تاپ های بازی حذف شده است.

 

طول صفحه نمایش بزرگتر و وضوح عالی معمولاً برای علاقه مندان به بازی در لپ تاپ های خود مورد نیاز است. با این حال، برای یک مصرف کننده رایانه روزمره، ثبات بین اندازه، وزن و وضوح لازم است.

یک عامل اساسی در رابطه با بهترین لپ تاپ های گیمینگ، قیمت بالای آن هاست. لپ تاپ های معمولی، در تمام قیمت ها در دسترس هستند.

اتصال یک ویژگی مهم در مورد لپ تاپ های معمولی است، به طور حداکثر مشتری ها از لپ تاپ های معمولی برای مرور اینترنت استفاده می کند. این ویژگی در لپ تاپ های معمولی نسبت به لپ تاپ های بازی بسیار مهم است.

لپ تاپ های گیمینگ معمولا از لپ تاپ های معمولی سنگین تر هستند. با این هنگام خرید یکی از آن ها، این ویژگی همیشه به چشم نمی آید.

اسلات های USB و وب کم عملکردهای مهم در یک لپ تاپ معمولی هستند، اما نمی توان آنها را برای لپ تاپ های بازی در نظر گرفت.

 

لپ تاپ های گیمینگ :

 

این لپ تاپ ها دارای مشخصاتی هستند که می تواند برای عملکردهای بازی مورد نیاز باشد. این ماشین ها دارای کارت پیکسلی با کیفیت بالا هستند که باعث افزایش جذابیت قابل مشاهده می شوند

لپ تاپ گیمینگ

 

ویژگی های اصلی:

هنگامی که تصمیم به خرید یک لپ تاپ گیمینگ گرفتید، سوالی که پیش می آید این است که مهمترین کارکردهایی که باید دنبال آن بگردید چیست؟

بگذارید در مورد این قابلیت ها به تفصیل بحث کنیم:

 

گرافیک:

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، لپ تاپ های بازی در بین همه لپ تاپ های مختلف موجود در بازار عکس های بسیار خوبی دارند.

هنگام خرید یکی، اطمینان حاصل کنید که آیا می توان آن را ارتقاء داد. اکثر کارتهای گرافیک بدون اینکه کاری با سایر سخت افزارها داشته باشند می توانند به کارتهای جدید ارتقاء پیدا کنند.

دوران مدرنی که جای خود را در عرصه بازی، بازکرده است، دوران 3D است. امروزه، اکثر بازی ها3D  هستند. بنابراین، همزمان با حرکت به سمت خرید رایانه بازی، سه بعدی بودن آن را در نظر داشته باشید.

 

اندازه صفحه نمایش:

با ورود فناوری جدید، مانند 3D و HD اندازه صفحه نمایش به یک ویژگی اصلی تبدیل شده است. برای لذت بردن از همه پیشرفت های فناوری، مانیتورهای بزرگتر ترجیح داده می شوند.

 

پردازنده / هارد درایو:

مهمترین عاملی که یک کامپیوتر بازی باید داشته باشد سرعت پردازنده است.

شما به گیر کردن های ناگهانی وسط یک تفریح نیاز ​​ندارید. بنابراین، سرعت پردازنده ضروری است.

هیچ چیز در زیر دامنه گیگاهرتز لازم نیست در نظر گرفته شود. هارد دیسک های SATA انرژی بسیار کمتری را به خود اختصاص می دهند و می توانید سرعتی به درستی ساعت داشته باشید.

 

رم :

RAM مجموعه ای از برنامه هایی را که ممکن است به طور موازی بر روی رایانه اجرا شوند بدون اینکه روی سرعت محاسبات تأثیر بگذارد را اجرا می کند. RAM بیشتر ، لذت بردن از بازی های سنگین تر را تضمین می کند.

همراه با RAM ، VRAM  نیز مهم است. VRAM یک رم اختصاصی برای عکس ها و فیلم ها است. به یاد داشته باشید که رتبه های RAM و VRAM را زودتر از خرید لپ تاپ بازی بررسی کنید.

 

عمر باتری :

یک از مهمترین ویژگی ها عمر باتری است. باتری باید به مدت طولانی کار کند ، در غیر این صورت ممکن است لازم باشد کامپیوتر را هم اکنون و دوباره به  برق وصل کنید. این به معنای جایگزینی دسک تاپ است. طول کوچکتر لپ تاپ ها شامل باتری های یکپارچه هستند. این باتری ها به راحتی قابل تعویض نیستند. بنابراین ، با جستجو لپ تاپ خود را با دقت انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *