اخبار

مینی کیس استوک

کامپیوتر استوک چیست

مینی کیس و مینی کیس استوک

مینی کیس استوک ( مینی کیس دسته دوم ) در اصل همان کیس کامپیوتر معمولی است ولی در ابعاد کوچکتر. عمدتا کیس های کامپیوتر در دنیا با سایز های متفاوتی تولید و طراحی می شوند و برند های متفاوتی نیز دارند.

برای مثال مینی کیس ها در برند دل با نام Ultra و در برند HP با نام Small Factor  شناخته می شوند.

این ‏مینی کیس ها یا مینی کامپیوترها برای وب‌گردی، استفاده از انواع اپلیکیشن‌ها، پردازش سندها، پخش فایل‌های ‏صوتی و تصویری ، نرم افزارهای مهندس ، سرور و کارهایی از این قبیل کاملا مناسب اند.

استوک (Stock) در زبان انگلیسی به معنی کالای ذخیره و یا موجود در انبار میباشد ولی در زبان فارسی برای انواع کالاهای دست دوم بکار برده میشود.اینکه “استوک” چگونه و چرا چنین تعبیری در فارسی پیدا کرده است در این بحث نمی گنجد ولی آنچه که مشخص است این است که کالاهای دست دوم را عموما با نام استوک میشناسیم. اما لازم است بدانیم که همیشه اجناس استوک مثل مینی کیس استوک کارکرده و دست دوم نیستند.

 

مینی کیس استوک

 

قیمت مینی کیس نسبت به کیس های معمولی بیشتر است و البته که قیمت آن به امکانات مینی کیس بر میگردد و نمیتوان برای این کاهش یا افزایش قیمت مینی کیس نسبت به کیس های بزرگتر یک رقم ثابت ارایه نمود.

بخاطر فضای کم درون مینی کیس ها ،ساختار آن ها طوری طراحی شده که قطعات مثل پازل کنار همدیگر قرا میگیرند. فضای کم باعث شده تمام قطعات در دسترس کاربر قرار گیرد.

دلیل مستحکم بودن بدنه مینی کیس ها این است که از فلزات مرغوب برای ساخت آنها استفاده شده و به سادگی در کشور های غربی سالیان سال با ظاهری زیبا کار می کنند.

تفاوت مینی کیس و کیس بزرگ:

در حقیقت تمام مشخصه های یک کیس کامپیوتر بسته به نیاز کاربر است و تفاوت اصلی مینی کیس ها با کیس های معمولی در ابعاد آن هاست .

در کیس هایی بزرگ تر شما به راحتی میتوانید چند هارد یا قطعات بیشتر اضافه کنید، در صورتی که در مینی کیس ها به دلیل ابعاد کوچکشان این امکان وجود ندارد.

هنگام خرید مینی کیس استوک به مشخصات قطعات دقت کنید تا اشتباها سیستم ضعیف خریداری نکنید.

مینی کیس استوک

معایب مینی کیس ها :

یکی از مشکلاتی که مینی کیس ها دارند، قابلیت ارتقای کمتر آن ها نسبت به کیس های بزرگتر است. البته نه اینکه شما هیچگونه قابلیت ارتقا ندارید در مینی کیس استوک نیز امکان ارتقا سی پی یو، هارد، رم و… وجود دارد اما دقت کنید که شما در نهایت فضای کمی دارید و نمی توانید از هر نوع قطعات، برای مینی کیستان استفاده کنید.

از آن جا که این مینی کیس ها دارای ابعاد کوچکی هستند، معمولا قرار گیری آن ها در در هر جایی امکان پذیر است. به همین دلیل معمولا روی میز قرار می گیرند و یا در شرایط خاصی به دیوار متصل می شوند. در این صورت به دلیل اینکه سیم های زیادی به دستگاه وصل است، احتمال افتادن و برخورد آن با زمین در اثر کشیدگی کابل ها و یا عوامل دیگر زیاد است.

 

مزایای مینی کیس ها :

  • پشتیبانی از تمام سیستم عامل ها:

در واقع این مینی کیس ها به لحاظ سخت افزاری شبیه به همان کیس های معمولی هستند و تمامی سیستم عامل ها از جمله ویندوز ، لینوکس و … روی آن ها قابل استفاده است، همچنین قابلیا نصب تمام نرم افزار ها را دارند.

  • طول عمر خوب:

امینی کیس ها چه نو و چه مینی کیس استوک عمر مفیدی برابر با 185000 ساعت به نسبت کیس های عادی دارند، زیرا خرابی در اثر گرد و غبار ندارند، همچنین در شرایط سخت به دلیل مقاومت خوبی که دارند به راحتی بازدهی دارند.

  • مصرف کم:

به دلیلی استفاده از فناوری 14 نانومتری در پردازنده های این مینی کیس ها، مصرف انرژی کاهش یافته و در نتیجه حرارت کم تری نیز تولید می شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *